Tak já budu ignorovat nelegální OT, a podívám se na přeloženou věc.
Podotýkám, že se připomíny budou týkat spíše originálu, než překladu.
Hází se k20. Ne, pardom, hází se explodující k20. Která exploduje nejen na 20, ale i na 10. Proč?
A to je dobrá otázka, protože výsledky tohoto hodu jsou převedeny tabulkou, která je v rozsahu 1-20 téměř lineární (mírně vycentrovaný střed). Ale zároveň natolik pozměněná, aby se nedala zapamatovat. Takže co hod, to konzultace tabulky. Hlavní efekt ale je, že tato operace ořeže ty absurdně vysoké hody. Tak k čemu to celé bylo pro tisíc bohů?
No dobře, teď máme vygenerované číslo od -10 do 11 (občas výše), k tomu přičteme bonusy a porovnáme se SO. Hm, na to, jak složitě jsme to číslo získávali, s ním neděláme nic moc originálního.
Máme tu stupně úspěchu. Fajn, proti tomu nemám popel. Potom možnost přihazovat kostky k hodu za zdroje. No, v tuhle chvíli je pro mne matematika systému záhadná jako bermudský trojúhelník. Ale přesto. Pokud přuhazuju k malému číslu, tak mám to malé jako takový bonus a u velkých to je cca +2 za kostku. Fakt to nejde vyrobit jinak? Třeba možýností přehodit hod nebo získat bonus?
Následuje souboják, který otevřeně motivuje k používání dovedností a manévrů. Něco jako Fate, ale bez práce s fikcí. Jasně, pro ty, kterým souboje sklouzly k útok-zranění, útok-zranění, to bude fajn, ale tohohle tedy lze dosáhnout lépe. Minimálně tedy v systémech s příčetnější matematikou.
Ale jsou tu samozřejmě i přímé útoky, které udělují poškození. To je konstantní, vyjma kritů, kdy se k nim přičte k6+. Akorát se u ní 6 počítá jako pět, asi aby se to pletlo. Nicméně získáme výsledné poškození, od toho odečteme Odolnost protivníka a výsledek hádejte co? Výsledek porovnáme s tabulkou. Tahle je naštěstí jednoduchá, a snad přejde rychle do krve... ale stejně. Fakt potřebujeme tabulku? K čemu? Abychom odlišili zisk dočasných a dlouhodobých zranění, jejichž počet je ale stejně lineárně závislý?
Pak jsou tu záchrany proti smrti, opravy za okolnosti, vícenásobné útoky, skupiny, a tyhlety věci. Nic nového pod sluncem, ale nijak mě to neuráží.
No, tak to tu máme. Základní hod na úrovni Drd+, ale s výstupy podobnými DnD roll d20. Souboják tak trochu připomínající mix Fate a Divokých světů, ale složitější, a chdší na možnosti a interakci s fikcí. A s několika designovými rozhodnutími, která mi nedávají smysl. Jako fakt nedávají. Hrát tohle? No, asi ne, díky. Popravdě i staré DrD nebo Divoké světy vypadají lákavěji, a to tyhle systémy moc nemusím.